Zespół Szkół w Przemkowie
BIP
W pięć dni po Małopolsce i Tatrach
W PIĘĆ DNI: OŚWIĘCIM, WADOWICE, KRAKÓW, ZAKOPANE, WIELICZKA
Wycieczka rozpoczęła siÄ™ o godz. 6.00 w piÄ…tek 15 kwietnia br. Wzięło w niej udziaÅ‚ 28 uczniów naszego gimnazjum. Oprócz oczywistych celów turystyczno – krajoznawczych chcieliÅ›my przybliżyć historiÄ™ naszej ojczyzny oraz … rozÅ›piewać mÅ‚odzież. Wszystkie zaÅ‚ożenia zostaÅ‚y zrealizowane.
Pierwszego dnia zobaczyliÅ›my Obóz Koncentracyjny OÅ›wiÄ™cim – Brzezinka. W hoÅ‚dzie zamordowanym zapaliliÅ›my pod ÅšcianÄ… Åšmierci znicz. W skupieniu i smutku naocznie przekonaliÅ›my siÄ™ o prawdziwoÅ›ci słów: czÅ‚owiek czÅ‚owiekowi zgotowaÅ‚ taki los.
Następnie pojechaliśmy do Wadowic. Ponieważ Dom Papieski był w remoncie zwiedziliśmy Muzeum Papieski. mieliśmy czas na degustację przepysznych kremówek uwielbianych przez Jana Pawła II.
Wieczorem, po obiadokolacji, rozlokowaliÅ›my siÄ™ w schronisku BTS „ KLEKS” z GÅ‚ogowa w Zawadzie LanckoroÅ„skiej.
W sobotÄ™, po Å›niadaniu, zwiedzaliÅ›my Kraków. RozpoczÄ™liÅ›my od Wzgórza Wawelskiego, gdzie dokÅ‚adnie obejrzeliÅ›my Komnaty Królewskie, KatedrÄ™ z Dzwonem Zygmunta, Krypty Królewskie wraz z miejscem spoczynku pary prezydenckiej. NastÄ™pnie udaliÅ›my siÄ™ do Collegium Maius, widzieliÅ›my „Okno Papieskie”, spacerowaliÅ›my po Plantach. DzieÅ„ zakoÅ„czyliÅ›my wejÅ›ciem na Kopiec KoÅ›ciuszki, skÄ…d rozpoÅ›cieraÅ‚a siÄ™ piÄ™kna panorama Krakowa z uroczymi BÅ‚oniami. Po obiadokolacji spotkanie z gitarÄ… i Å›piewem zakoÅ„czyÅ‚o dzieÅ„ drugi.
Trzeciego dnia, w niedzielÄ™, pojechaliÅ›my na konkurs na najwyższÄ… palmÄ™ do Lipnicy Murowanej. Tegoroczna rekordzistka miaÅ‚a: 36,04 m a wykonaÅ‚ jÄ… p. Zbigniew UrbaÅ„ski.( to byÅ‚a dodatkowa atrakcja przewidziana przez naszÄ… p. przewodnik ). W Krakowie mieliÅ›my dÅ‚ugÄ… przerwÄ™ przewidzianÄ… na udziaÅ‚ w nabożeÅ„stwach Niedzieli Palmowej. Po czym zwiedzaliÅ›my SynagogÄ™, Cmentarz Å»ydowski i stary, uroczy Kazimierz, KoÅ›ciół Bożego CiaÅ‚a i Na SkaÅ‚ce, źródÅ‚o Åšw. StanisÅ‚awa. Po obiadokolacji wieczorem odbyÅ‚o siÄ™ „Å›wiecisko” (tj. spotkanie przy Å›wiecach) ze Å›piewem i zabawami.
Po Å›niadaniu, w poniedziaÅ‚ek, dnia czwartego, pojechaliÅ›my do Zakopanego. Tam zwiedzaliÅ›my” BachledówkÄ™, GubałówkÄ™, przejechaliÅ›my siÄ™ KolejÄ… LinowÄ…, byliÅ›my w KoÅ›ciele i na Cmentarzu PÄ™ksowy Zbrzyzek, obeszliÅ›my Krupówki, zobaczyliÅ›my WielkÄ… Krokiew, JaszczurówkÄ™, Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach. Po obiadokolacji znów spotkaliÅ›my siÄ™ przy Å›wiecach. Każdy z nas miaÅ‚ za zadanie zaprezentować siebie i swoje imiÄ™ w formie rymowanki. Nie wszyscy podoÅ‚ali temu zadaniu. Ponadto bawiliÅ›my siÄ™ deszczem i kichaniem sÅ‚onia oraz mieliÅ›my konkurs wiedzy: „Co zapamiÄ™taliÅ›my?”. A wszystko przeplatane byÅ‚o wspólnym Å›piewem.
Ostatniego, piątego dnia, zwiedziliśmy jedyną w swoim rodzaju na świecie Kopalnię Soli w Wieliczce. Po niemal trzyipółgodzinnym, podziemnym spacerze, z przesolonymi buziami wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
Program, posiÅ‚ki, transport, noclegi pilota i przewodnika zagwarantowaÅ‚o nam Biuro Turystyki Szkolnej ‘ KLEKS” w GÅ‚ogowie. Na wysokoÅ›ci zadania stanÄ™li przedstawiciele biura w osobach: p. Ewa RosiÅ„ska - wspaniaÅ‚a przewodniczka, która piÄ™knie przybliżyÅ‚a nam uroki naszej ojczyzny i jej historiÄ™ oraz p. MichaÅ‚ Marczyk - bardzo dobry, szczególnie na naszych drogach, kierowca. Wycieczka byÅ‚a bardzo udana, za co dziÄ™kujemy w/w osobom i z czystym sumieniem polecamy BTS „KLEKS”
Należą się również słowa uznania dla młodzieży za bardzo dobre zachowanie i reprezentowanie naszej szkoły, czego dowodem były skierowane pod ich adresem słowa pochwały wszystkich przewodników i członków obsługi schroniska.
Dziękuję paniom: Gizeli Smalec i Lucynie Pawłowskiej za wspaniałą opiekę nad młodzieżą oraz stworzenie miłej atmosfery na wycieczce.