WYCIECZKA DO WARSZAWY
Dodane przez Dariusz_Dzwigaj dnia 06/20/2017 17:31:04

Dnia 25 maja uczniowie Publicznego Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącego z Zespołu Szkół im. Ireny Sendler w Przemkowie pod opieką p. Elżbiety Righi uczestniczyli w jednodniowej wycieczce do stolicy naszego kraju – Warszawy. Głównym celem wycieczki było przede wszystkim poznanie kultury stolicy Polski, najsłynniejszych miejsc i infrastruktury miejskiej miasta Warszawa, praktyczne poznanie transportu drogowego, lotniczego, kolejowego i miejskiego oraz zwiedzanie zabytków Warszawy. Z Przemkowa o godzinie 3:45 wyjechaliśmy busem do Wrocławia. Wycieczka rozpoczęła się nieco nerwowo z powodu nieprzewidzianych korków i utrudnień na autostradzie, a droga do lotniska wydłużyła się w czasie, ale szczęśliwie dotarliśmy na odprawę do samolotu na czas. Podróż lotnicza samolotem linii Ryanair odbyła się zgodnie z planem. Na lotnisku im. F. Chopina wylądowaliśmy o godz.7:40, a do centrum miasta pojechaliśmy pociągiem. Po mieście poruszaliśmy się zarówno autobusami, metrem jak i duże odcinki trasy pokonywaliśmy na pieszo. Zwiedzanie miasta rozpoczęło się od pałacu Kultury i Nauki, a następnie wędrowaliśmy Traktem Królewskim, który jest najbardziej reprezentacyjną trasą miasta łączącą dawne rezydencje królewskie. Dodatkowo zwiedziliśmy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, dokumentujące wielowiekową historię Żydów w Polsce. Po czym pojechaliśmy zwiedzić Łazienki Królewskie, które o tej porze roku prezentują się wyjątkowo pięknie. Oprócz budynków, pawilonów oraz wolnostojących rzeźb tam znajdujących się zwiedziliśmy ogrody: Królewski, Romantyczny, Modernistyczny oraz Chiński. Na obszarze Łazienek zobaczyliśmy oczywiście słynny Pałac na Wodzie, Teatr na Wodzie, Pałac Myśliwski, Starą Pomarańczarnię, Biały Domek, Ermitaż, Świątynię Egipską, pomnik Fryderyka Chopina oraz słynną limuzynę Józefa Piłsudskiego oraz zwiedziliśmy galerię rzeźb. Następnie wyruszyliśmy w kierunku Starówki. Po drodze widzieliśmy Pałac Prezydencki, Stadion Narodowy, Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, jeden z najpiękniejszych kościołów, Kościół Akademicki św. Anny i dotarliśmy do rynku i Syrenki Warszawskiej, gdzie zaopatrzyliśmy się w pamiątki. Od rynku przeszliśmy do centrum handlowego Złote Tarasy na ciepły posiłek. Po krótkiej przerwie wróciliśmy pociągiem na lotnisko aby zdążyć na lot powrotny do Wrocławia. Lot powrotny odbył się zgodnie z planem bez żadnych utrudnień. We Wrocławiu czekał na nas bus, którym zmęczeni ale pełni wrażeń wróciliśmy do Przemkowa ok. godz. 21:30. Wycieczka do Warszawy choć jednodniowa zapewniła nam niesamowite wspomnienia, które na zawsze pozostaną w naszej pamięci nie tylko dzięki licznym pamiątkowym zdjęciom.