W pięć dni po Małopolsce i Tatrach
Dodane przez Irena_Orlowska dnia 04/28/2011 17:52:50
W PIĘĆ DNI: OŚWIĘCIM, WADOWICE, KRAKÓW, ZAKOPANE, WIELICZKA
Wycieczka rozpoczęła się o godz. 6.00 w piątek 15 kwietnia br. Wzięło w niej udział 28 uczniów naszego gimnazjum. Oprócz oczywistych celów turystyczno – krajoznawczych chcieliśmy przybliżyć historię naszej ojczyzny oraz … rozśpiewać młodzież. Wszystkie założenia zostały zrealizowane.
Pierwszego dnia zobaczyliśmy Obóz Koncentracyjny Oświęcim – Brzezinka. W hołdzie zamordowanym zapaliliśmy pod Ścianą Śmierci znicz. W skupieniu i smutku naocznie przekonaliśmy się o prawdziwości słów: człowiek człowiekowi zgotował taki los.
Następnie pojechaliśmy do Wadowic. Ponieważ Dom Papieski był w remoncie zwiedziliśmy Muzeum Papieski. mieliśmy czas na degustację przepysznych kremówek uwielbianych przez Jana Pawła II.
Wieczorem, po obiadokolacji, rozlokowaliśmy się w schronisku BTS „ KLEKS” z Głogowa w Zawadzie Lanckorońskiej.
W sobotę, po śniadaniu, zwiedzaliśmy Kraków. Rozpoczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego, gdzie dokładnie obejrzeliśmy Komnaty Królewskie, Katedrę z Dzwonem Zygmunta, Krypty Królewskie wraz z miejscem spoczynku pary prezydenckiej. Następnie udaliśmy się do Collegium Maius, widzieliśmy „Okno Papieskie”, spacerowaliśmy po Plantach. Dzień zakończyliśmy wejściem na Kopiec Kościuszki, skąd rozpościerała się piękna panorama Krakowa z uroczymi Błoniami. Po obiadokolacji spotkanie z gitarą i śpiewem zakończyło dzień drugi.
Trzeciego dnia, w niedzielę, pojechaliśmy na konkurs na najwyższą palmę do Lipnicy Murowanej. Tegoroczna rekordzistka miała: 36,04 m a wykonał ją p. Zbigniew Urbański.( to była dodatkowa atrakcja przewidziana przez naszą p. przewodnik ). W Krakowie mieliśmy długą przerwę przewidzianą na udział w nabożeństwach Niedzieli Palmowej. Po czym zwiedzaliśmy Synagogę, Cmentarz Żydowski i stary, uroczy Kazimierz, Kościół Bożego Ciała i Na Skałce, źródło Św. Stanisława. Po obiadokolacji wieczorem odbyło się „świecisko” (tj. spotkanie przy świecach) ze śpiewem i zabawami.
Po śniadaniu, w poniedziałek, dnia czwartego, pojechaliśmy do Zakopanego. Tam zwiedzaliśmy” Bachledówkę, Gubałówkę, przejechaliśmy się Koleją Linową, byliśmy w Kościele i na Cmentarzu Pęksowy Zbrzyzek, obeszliśmy Krupówki, zobaczyliśmy Wielką Krokiew, Jaszczurówkę, Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach. Po obiadokolacji znów spotkaliśmy się przy świecach. Każdy z nas miał za zadanie zaprezentować siebie i swoje imię w formie rymowanki. Nie wszyscy podołali temu zadaniu. Ponadto bawiliśmy się deszczem i kichaniem słonia oraz mieliśmy konkurs wiedzy: „Co zapamiętaliśmy?”. A wszystko przeplatane było wspólnym śpiewem.
Ostatniego, piątego dnia, zwiedziliśmy jedyną w swoim rodzaju na świecie Kopalnię Soli w Wieliczce. Po niemal trzyipółgodzinnym, podziemnym spacerze, z przesolonymi buziami wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
Program, posiłki, transport, noclegi pilota i przewodnika zagwarantowało nam Biuro Turystyki Szkolnej ‘ KLEKS” w Głogowie. Na wysokości zadania stanęli przedstawiciele biura w osobach: p. Ewa Rosińska - wspaniała przewodniczka, która pięknie przybliżyła nam uroki naszej ojczyzny i jej historię oraz p. Michał Marczyk - bardzo dobry, szczególnie na naszych drogach, kierowca. Wycieczka była bardzo udana, za co dziękujemy w/w osobom i z czystym sumieniem polecamy BTS „KLEKS”
Należą się również słowa uznania dla młodzieży za bardzo dobre zachowanie i reprezentowanie naszej szkoły, czego dowodem były skierowane pod ich adresem słowa pochwały wszystkich przewodników i członków obsługi schroniska.
Dziękuję paniom: Gizeli Smalec i Lucynie Pawłowskiej za wspaniałą opiekę nad młodzieżą oraz stworzenie miłej atmosfery na wycieczce.